Online programma kracht training en blessurepreventie

Beste Online Krachttraining voor 60+

60+ Online Krachtprogramma

fitness icon

BEHOUD JE SPIERKRACHT EN BLIJF FITTER EN ENERGIEKER

train je spieren en gewrichten om sterker en fitter te worden, voorkom blessures
  • Bouw laagdrempelig spiermassa op met ons krachtprogramma

  • Makkelijk in gebruik en gewoon vanuit huis te volgen

  • Professioneel programma

  • Trainen op je eigen niveau

  • Onder begeleiding van een fysiotherapeut

  • Simpel en goed vol te houden

fitness icon

GRATIS E-BOOK

Sixty Up Force wil dat jij sterk en fit blijft. Je kunt daarom gratis ons E-Book aanvragen waarin:

Fysiotherapeut en sportdocent Maarten de Koning gaat in op:

  • Het belang van spierkracht op oudere leeftijd

  • Het verschil tussen bewegen en krachttraining

  • De beweegnorm voor zestigplussers

  • 7 oefeningen om de benen te versterken

  • De speciale methode van Sixty Up Force om spierkrachtverlies tegen te gaan

Curciale oefeningen die zestigplussers sterk, fit & vitaal oud maken!
fitness icon

Testimonials

Testimonial foto
Frits (68) - 11 november 2021
Testimonial foto
Jan Vrijman (74) - 21 october 2021
Testimonial foto
Francien Delor (66) - 28 december 2021
fitness icon

HET BELANG VAN SPIERKRACHT VOOR 60+

Vitaal ouder worden en gezond blijven

Wie ouder wordt verliest per definitie spiermassa en dus spierkracht.

Onderzoek heeft uitgewezen dat je tussen je 50ste en 70ste levensjaar gemiddeld zo'n 30% van je spierkracht verliest en na je 70ste gaat er nog eens extra 3% per jaar af.

Dat je spierkracht achteruit gaat is dus een gegeven, maar je kan dit proces wel fors  vertragen door op een consequente manier te trainen.

Het belang van behoud van spierkracht is de ondersteunende functie voor je gewrichten en het hele bewegingsapparaat. Waardoor alle dagelijkse activiteiten makkelijker gaan en het je pijntjes en blessures voorkomt.

De trainingen zijn er op meerdere niveaus, van beginner tot gevorderde, van fit tot minder fit.

Ben je al enthousiast? Kom dan in beweging en meld je aan.

Herken jij ook?

  • Het gevoel steeds meer kracht te verliezen

  • Stram gevoel bij het opstaan

  • Lastiger uit de auto komen

  • Traplopen alsmaar zwaarder wordt

  • Een onzeker gevoel als je op of van de fiets stapt

Weet jij dat 2x per week 8-10 oefeningen doen:

  • Krachtverlies met 90% remt

  • Je flexibiliteit en mobiliteit verbeteren

  • Je balans en motoriek meetbaar verbeteren

  • Je algemene weerstand verhoogt

fitness icon

BEWEGEN VERSUS KRACHTTRAINEN

Vaak gaan we er vanuit dat alleen bewegen (fietsen, tuinieren, wandelen) genoeg is om spierkrachtverlies op te vangen. Maar om krachtverlies tegen te gaan of in ieder geval te vertragen is extra stimulatie van de spieren en pezen nodig.

Voor een succesvolle krachttraining heb je supercompensatie nodig binnen je training. Dit is het fenomeen dat het lichaam na een trainingsimpuls altijd de neiging heeft zich te herstellen boven het oude trainingsniveau.

Bij supercompensatie moet de trainingsprikkel dus net boven een bepaald niveau liggen om extra spiermassa te ontwikkelen en dat is nu precies waar het over gaat bij krachttraining in ons programma

 

Online sporten voor senioren en ouderen tegen krachtverlies en behoud van vitaliteit

Voordelen van onze methode

  • Eenvoudig thuis te doen via laptop, iPad, mobiel of TV

  • Steeds verrassende nieuwe oefeningen

  • Goed vol te houden, op eigen niveau

  • Geen speciale sportattributen nodig

  • Na 4 weken meetbaar resultaat

  • Mogelijkheid tot overleg met fysiotherapeut Maarten de Koning

  • Sixty Up Force houdt rekening met eventuele blessures

  • Deskundige uitleg bij oefeningen

  • Methode is gericht op alle spiergroepen

  • Trainingen worden geleidelijk in zwaarte opgebouwd

fitness icon

Testimonials

Testimonial foto
Wim Herfkens (77) - 6 december 2021
Testimonial foto
Nadia Alhamundi (66) - 21 september 2021
Testimonial foto
Liesbeth (62) - 12 december 2021
fitness icon

DOE MET ONS MEE, LAAT JE MOTIVEREN

Sixty Up Force neemt je mee. Sporten voor ouderen maken wij leuk en motiverend. Judith Aalfs daagt je uit om je spierkracht, coördinatie en balans te verbeteren. Zo kun je alles blijven doen wat je wil. Word topfit en blijf van het leven genieten!

Oefeningen en video’s om thuis blessures te voorkomen en gezond ouder te worden
fitness icon

Onze programma's

Een algemene tekst vlak boven de programma's op de homepage.

fitness icon

ONS TEAM

Training programma’s voor ouderen samengesteld door fysiotherapeut en sprotdocenten om thuis vitaal ouderen te worden

Met ons online platform kun je eenvoudig thuis aan kracht, balans en coördinatie werken waarvoor je anders naar de sportschool zou moeten. Wij hanteren een persoonlijke en toegankelijke benadering. Ons team bestaat uit energieke mensen die als doel hebben om iedereen sterker en fitter te maken. Gezond en blessurevrij, via de speciale methode van Sixty Up Force.

Jeroen Bovelander (1964)
Anna de Bie (1953)
Maarten de Koning
Judith Aalfs
fitness icon

MISSIE, VISIE EN KERNWAARDEN

Onze missie is om zestigplussers langer sterk en gezond te houden. Dankzij ons programma is trainen voor ouderen voor iedereen toegankelijk. Bewegen met een lach op je gezicht, want sporten mag ook leuk zijn.

Onze visie: mensen die aan hun fysieke conditie werken en hierdoor sterker blijven, kunnen langer doen waar ze plezier in hebben en voelen zich gelukkiger. Met deze visie, onze persoonlijke aanpak en het op maat gemaakte programma houden wij onze leden gemotiveerd.

Onze kernwaarden: sportief, speels, toegankelijk, verrassend en motiverend.

Ons aanbod: een online platform voor 60+ met een deskundig onderbouwd krachttrainingsprogramma om langer sterk en gezond te blijven.

Met: individuele ondersteuning van ons paramedisch team

  • meedoen op het niveau dat bij je past

  • eenvoudig thuis te volgen

  • op wetenschap gebaseerde methode