Online programma kracht training en blessurepreventie

Beste Online Krachttraining voor 60+

fitness icon

Unieke online trainingsmethode voor 60+ om sterk en fit te blijven

fit
Met twee keer per 35 minuten trainen, kan je binnen vier tot zes weken je kracht en fitheid meetbaar verbeteren. Het kan veilig en blessurevrij met de door fysiotherapeuten en sportdocenten ontwikkelde methode van Sixty Up Force.

Voor een succesvolle krachttraining heb je supercompensatie nodig binnen je training.
Supercompensatie is het begrip voor het fenomeen dat het lichaam na een trainingsimpuls altijd de neiging heeft zich te herstellen boven het oude trainingsniveau.
Bij supercompensatie moet de trainingsprikkel net boven een bepaald niveau liggen om extra spiermassa te ontwikkelen en dat is nu precies waar het over gaat bij krachttraining.
 
Door de juiste krachttraining kom je net tegen het spierfalen aan te zitten, je moet dus net iets verder gaan dan comfortabel is, pas dan werk je echt aan spierkracht vergroting.
En dat is vaak het punt waar het mis gaat en we je graag bij willen ondersteunen en begeleiden.
Door gerichte krachttraining van alle spiergroepen worden de spiervezels en aanhechtingen extra gestimuleerd en wordt de doorbloeding verbetert.
 
Dus naast elke week 2,5 uur bewegen (fietsen, wandelen, in de tuin werken, etc) is 2 keer per week 8-10 krachtoefeningen nodig om de afname van spiermassa tegen te gaan.


Herken jij ook?

  • Het gevoel steeds meer "kracht te verliezen (1)"
  • Stram gevoel(2) bij het opstaan 
  • Lastiger uit de auto komen 
  • Traplopen alsmaar zwaarder wordt 
  • Onzeker bij op- en afstappen van de fiets
























Weet jij dat 2x trainen per week:

  • Krachtverlies met 90% remt
  • Je flexibiliteit en mobiliteit zelfs verhoogt
  • Pees aanhechtingen versterkt
  • Doorbloeding verbetert
  • Je algemene weerstand verhoogd
























fitness icon

Zelf online werken aan je kracht, vitaliteit en je goed voelen

Maarten de Koning, fysiotherapeut en verantwoordelijk voor de wetenschappelijke onderbouwing van onze unieke methode. Werkt al meer dan 10 jaar met ouderen en is daarnaast docent sport en beweging aan de hogeschool van Haarlem.

Voordelen van onze methode

  • Simpel en makkelijk thuis te doen via laptop, iPad, mobiel of TV
  • We verrassen je elke week met nieuwe oefeningen 
  • Allemaal goed vol te houden 
  • Geen speciaal aan te schaffen attributen nodig 
  • Na 4 weken merkbaar resultaat























  • Mogelijkheid tot overleg met fysiotherapeut
  • We houden rekening met jouw blessures
  • Deskundige uitleg bij oefeningen
  • Alle spiergroepen komen aan bod
  • Trainingen op eigen niveau met opbouw in zwaarte    























fitness icon

Doe met ons mee en laat je motiveren

Wij nemen je mee door het jaar heen, en motiveren en dagen je uit om je spierkracht, coördinatie en balans te verbeteren zodat jij alles kan blijven doen wat je wil. Blijven genieten en je top voelen!
fitness icon

Testimonial foto
Ganna de Vries (65) - 29 october 2021
Testimonial foto
Herman Geerling (76) - 6 december 2021
Testimonial foto
Leen Zuurdeeg (79) - 26 august 2021